MEDITAȚII ONLINE

Școala lui I. D. Nedelcu Profesor, gradul didactic I Limba și literatura română Limba franceză

Blog

8 iul.
2020

Sunet sau literă?

O greșeală grosolană am întâlnit în cartea Limba română … (am pus poza mai jos) scoasă la editura Niculescu de autorii Ion Popa și Eugenia Laura Tudor. Oamenii aceștia – care se pretind, probabil, profesori – fac confuzie între literă și sunet! Ei vorbesc despre sunetul x!! Priviți.

Citește tot
21 iun.
2020

Perspectiva narativă subiectivă – subiectul II, bacalaureat

Perspectiva narativă subiectivă SUBIECTUL al II-lea (10 puncte) Prezintă, în minimum 50 de cuvinte, perspectiva narativă din fragmentul de mai jos. Nu știu de ce nu-mi vine să plec, de ce mă încăpățânez să mă joc iar cu lumina înșelătoare de fosfor a ceasornicului meu oblong*. Dar acum jocul nu izbutește să mă mai câștige […]

Citește tot
21 iun.
2020

Modalități de caracterizare a personajului – subiectul II, bacalaureat

Modalități de caracterizare a personajului SUBIECTUL al II-lea (10 puncte) Prezintă, în minimum 50 de cuvinte, două modalități de caracterizare a personajului dintr-un text dramatic, identificate în fragmentul dat. CORINA (într-o rochie caldă de casă. Ștefan în pantaloni gri, pulover albastru, cu mâneci lungi și închis la gât. Ținuta lor arată o dimineață rece de […]

Citește tot
21 iun.
2020

Rolul notațiilor autorului în textul dramatic – subiectul II, bacalaureat

Rolul notațiilor autorului în textul dramatic Prezintă, în minimum 50 de cuvinte, rolul notațiilor autorului în fragmentul de mai jos. ACTUL AL DOILEA Aceeași cameră, însă aranjată. Pe întâiul plan o masă de lucru – spre stânga, în dreapta, o măsuță cu scaune și canapea, sub un palmier. Pe pereți, tablouri făcute de-o mână de […]

Citește tot
19 iun.
2020

Relația dintre ideea poetică și mijloacele de expresie – subiectul II, bacalaureat

Relația dintre ideea poetică și mijloacele de expresie SUBIECTUL al II-lea (10 puncte) Comentează textul de mai jos, în minimum 50 de cuvinte, evidențiind relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice.   Nu mai zăresc și-aș sta să mai ascult, Poteca merge încă mult?   Și cine-ar fi croit-o prin mohor Pentru un singur călător? […]

Citește tot
15 iun.
2020

Perspectiva narativă obiectivă – subiectul II, bacalaureat

Perspectiva narativă obiectivă Prezintă, în minimum 50 de cuvinte, perspectiva narativă din fragmentul de mai jos.             Cristina Madolschi întinse scrisoarea despăturită, fluturând-o de un colț între degetele uscate. Tudor Stoenescu-Stoian părăsi jilțul s-o ia în primire și se apropie de fereastră s-o descifreze în lumina vânătă a crepusculului.             Supraviețuitoarea Movileștilor îi urmări privirea […]

Citește tot
15 iun.
2020

Rezolvarea subiectelor de la proba scrisă de limbă română – Evaluarea națională 2020

Rezolvarea subiectelor proba scrisă limba română Rezolvarea subiectelor de la proba scrisă de limbă română EVALUAREA NAȚIONALĂ PENTRU ABSOLVENȚII CLASEI A VIII-A Anul școlar 2019-2020 Probă scrisă Limba și literatura română Varianta 5   Rezolvarea subiectelor proba scrisă limba română Subiectul I A. 1.„ciudată” – stranie, curioasă, bizară; „era” – exista, se afla, se găsea. […]

Citește tot
21 apr.
2020

Numerale – test

  Numeralul cardinal „doi” are la feminin o formă diferită: „două”. Tot la fel și compusele lui: „doisprezece”, „douăsprezece”; „douăzeci și doi”, „douăzeci și două”. Așadar este greșită construcția „ora doisprezece”, pentru că nu spunem „ora doi”, ci „ora două”. Corect este „ora douăsprezece”. De asemenea, este greșit „ora douăzeci și doi”. Corect este ora […]

Citește tot

Categorii

Badgr Web Explorer

Awarded: Aug 30, 2019

VERIFY

Arhivă